Reklamační řád - reklamace zboží
Reklamační oddělení: Shopping net Praha s.r.o Kladenská 90, Úhonice 252 18
Pracovní doba: pondělí - pátek 9 hod - 12 hod
V jinou dobu je nutné si sjednat návštěvu po telefonu na 774039244 | 774312227
Email pro reklamace: objednavkyeshop@seznam.cz
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákon č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) se vztahují na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Zakoupili jste u nás zboží, a po nějaké době přestalo fungovat k Vaší spokojenosti?
Jak tedy postupovat v tomto případě?
- Chcete reklamovat zboží zakoupené v našem internetovém obchodě?
- Vaši reklamaci vyřešíme v nejkratší době, nejpozději však do 30 dnů od doručení reklamace, jak nám ukládá zákon.
- O přijetí a zahájení reklamace budete informováni ihned jak nám zboží dojde odešleme vám email.
- Jak tedy reklamovat a jak postupovat, aby mohlo být záhájeno reklamační řízení?
- Výrobek můžete zanést osobně nebo zaslat na níže uvedenou adresu našeho reklamačního oddělení viz níže adresa.
Reklamační oddělení : Shopping net Praha s.r.o | Kladenská 90, Úhonice 252 18 Tel: 774039244
- Prostřednictvím elektronické pošty Vám zašleme reklamační list na Vaši elektronickou adresu.
- Dále si také můžete níže formulář reklamačního listu okopírovat na této stránce.
Co s výrobky, které budou mít neodstranitelnou vadu?
- Pokud bude reklamované zboží posouzeno jako předmět s neodstranitelnou vadou, potom si můžete vybrat, zda budete požadovat vrácení zaplacené částky nebo zboží vyměnit za nový nebo jiný výrobek.
- Reklamované zboží se stává zbožím s neodstranitelnou závadou i tehdy, uplyne-li 30 dní od data, kdy byla reklamace doručena do reklamačního oddělení naší firmy (prodávajícího).
- V takovém případě máte stejné právo na výměnu zboží nebo vrácení peněz.
Informace pro zákazníky v Praze.
- Naše služba: Pro zákazníky v Praze je určen náš pracovník, který s Vámi Vaši reklamaci či jiný problém vyřeší.
- Zboží nám kupující v Praze nebude zasílat, reklamaci s ním vyřeší náš pracovník.
- Našeho pracovníka volejte na 774039244 nebo 704708906 a věřte, že společně najdeme ihned pozitivní vyřešení.
Jak mám poslat nebo Vám dodat reklamované zboží?
- Zboží k reklamaci zasílejte čisté a kompletní včetně příslušenství.
- Vyplňte přiložený formulář + instrukce ve formuláři.
- Při zasílání zboží k reklamaci postupujte dle instrukcí a reklamované zboží zašlete na adresu uvedenou ve formuláři reklamačního protokolu.
Na co se záruka nevztahuje?
- Záruční podmínky se řídí § 2165 občanského zákoníku viz.citace zákona.
- Poruchy způsobené vyšší mocí.
- Poruchy a vady způsobené náhodným poškozením jinými okolními živly (požár, povodeň a jiné).
- Poruchy způsobené neoprávněným zásahem uživatele - návod je u každého výrobku přiložen popřípadě uveřejněn na stránkách internetového obchodu.
- Poruchy způsobené nedbalou manipulací (pád při přenosu a jiné).
Spotřební materiál:
- Jde o součástky opotřebované provozem a jejichž pravidelná výměna je nutná k bezvadné funkci výrobku.
- Podmínkou reklamace v době záruky je zaslání kompletního výrobku spolu s paragonem nebo fakturou či dokladem o zaplacení zboží. Kupující je povinen na své náklady provádět údržbu, prohlídky a čištění výrobku (pokud je to požadováno).
- Pro zahájení reklamačního řízení je kupující povinen doručit zařízení do sídla reklamačního oddělení naší firmy nebo předání reklamovaného výrobku v Praze našemu pracovníkovi.
- Prodávající nenese odpovědnost za případnou újmu na zdraví, nebo majetku, vzniklou z důvodu špatné obsluhy nebo nevhodné manipulace se zařízením.
- Prodávající neodpovídá za špatný a výkonu neúměrný chod výrobku, způsobený nesprávnou obsluhou nebo použitím na nevhodném zařízení.
- Pokud výrobek bude používán v rozporu s návodem k použití, který je u výrobku přiložen, resp. je veřejně přístupný na stránkách internetového obchodu.
Reklamační list pro sepsání reklamace
Reklamační oddělení : Shopping net Praha s.r.o | Kladenská 90, Úhonice 252 18 Tel.: +420 774312227, 774039244
- Postup: Okopírujte, vyplňte formulář a doručte jej spolu s reklamovaným zbožím k nám na reklamační oddělení.
Upozornění: Aby mohla být zahájena reklamace dle zákona, musí být k reklamovanému zboží přiložen níže uvedený, Vámi vyplněný formulář.
Reklamující:
Jméno:
Adresa:
Telefon:
E-mail:
Číslo prodejního dokladu:
Datum prodeje:
Číslo objednávky:
Označení a název reklamovaného zboží:
Výrobní číslo:
Sériové číslo:
Detailní popis závady zboží:
Obsah balení při předání, když Vám bylo doručeno:
Upozornění: Zboží k reklamaci předávejte vždy kompletní, očištěné a včetně příslušenství, předejdete tak prodloužení doby reklamace.
Jaký preferujete způsob vyřízení reklamace:
Balíček zasílejte pouze doporučenou poštou nikoliv obyčejnou poštou, kdy Vám pošta nevystaví doklad o odeslání s č. balíčku.
..............................................
Datum a podpis reklamujícího
Adresa pro zaslání reklamovaného zboží.
Shopping net Praha s.r.o
Reklamační oddělení
Kladenská 90
Úhonice
252 18
Tel. : 774312227, 774039244
Záruční podmínky
1. Kontrola zboží při převzetí kupujícím.
- Kupující při osobním převzetí od prodávajícího má právo a povinnost zkontrolovat přebírané zboží, zejména jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
- Kupující při převzetí od veřejného přepravce má právo a povinnost řádně a pečlivě zkontrolovat stav přebírané zásilky (zejména počet balíků, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
- Kupující je povinnen dále v den převzetí zkontrolovat kompletnost převzatého zboží, zejména zda balení obsahuje všechny náležitosti, které obsahovat má.
- Veškeré nesrovnalosti je kupující povinnen oznámit prodávajícímu při osobním převzetí na místě.
- Při převzetí od veřejného přepravce je kupující povinnen veškeré nesrovnalosti vyznačit v předávacím protokolu přepravce resp. kupující může převzetí zásilky odmítnout, pokud stav přebírané zásilky vykazuje fatální poškození.
- Kupující má právo nahlásit poškození zásilky na e-mail objednavkyeshop@seznam.cz
Dále společnost Shopping net Praha s.r.o. doporučuje svým zákazníkům, pokud se veřejný přepravce bude snažit předat zásilku poškozenou, přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
- Těmito ujednáními není nikterak dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození přebírané zásilky nikterak nezbavuje kupujícího práva převzaté zboží reklamovat, dává však společnosti Shopping net Praha s.r.o. příležitost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- Uplatnění reklamace Společnost Shopping net Praha s.r.o. svým zákazníkům doporučuje uplatnit reklamaci na adrese reklamačního oddělení a to jak formou osobní návštěvy, tak prostřednictvím České pošty.
- Kupující může reklamaci uplatnit též prostřednictvím firmou pověřeného pracovníka v Praze.
- Reklamační oddělení: Shopping net Praha s.r.o, Kladenská 90, Úhonice 252 18.
- V Praze pověřený pracovník, který reklamované zboží od Vás vyzvedne, nutno domluvit telefonicky – 774 039 244
- Zboží k reklamaci zasílejte čisté a kompletní včetně příslušenství.
- Společnost Shopping net Praha s.r.o. doporučuje svým zákazníkům k reklamovanému zboží přiložit kopii dokladu o zakoupení (např. paragon či fakturu) či jiným způsobem doložit záruku zboží.
- Dále je třeba vyplnit formulář reklamační list, kde uvedete podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejména zpáteční adresu a tel. číslo).
- Bez vyplněného formuláře reklamačního listu je zcela znemožněna identifikace původu i závady zboží a reklamační řízení nemůže být zahájeno.
- Společnost Shopping net Praha s.r.o. taktéž doporučuje, aby si zákazník, který zboží reklamuje, zvolil preferovaný způsob vyřízení reklamace (např. oprava, výměna, dobropis).
- Společnost Shopping net Praha s.r.o vydá kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující preferuje, a to bezprostředně po přijetí reklamace, v případě osobního uplatnění reklamace je předáno potvrzení o přijetí reklamace ihned, informace je zaslána jako potvrzení na email zákazníka-reklamujícího.
- Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství jak bylo výše zmíněno, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy si společnost Shopping net Praha s.r.o. vyhrazuje právo vrátit kupujícímu kupní cenu sníženou o cenu nedodaného příslušenství, popř. sníženou o náklady nutné k uvedení zboží do prodejního stavu.
- Kompatibilita Společnost Shopping net Praha s.r.o negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s jinými, pracovníky společnosti, výrobcem či dodavatelem neschválenými, jejichž funkčnost nebyla kupujícím výslovně požadována v písemné objednávce.
2.Na co se záruka nevztahuje
- Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, s výjimkou, že k poškození způsobí obvyklé používání zboží.
- Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nikterak neumenšují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
- Záruka se rovněž nevztahuje na poškození způsobené vyšší mocí.
- Poruchy a vady způsobené náhodným poškozením jinými okolními živly (požár, povodeň a jiné).
- Poruchy způsobené neoprávněným zásahem uživatele - návod je u každého výrobku na stránkách internetového obchodu.
- Poruchy způsobené nedbalou manipulací (pád při přenosu a jiné).
3.Spotřební materiál.
- Jde o součástky opotřebované provozem a jejich nutná pravidelná výměna.
4.Testování závady:
- Zboží předané k reklamaci bude techniky společnosti testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (ve formuláři reklamačním listu). Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující bude souhlasit s placenou opravou, bude tato oprava účtována dle aktuálně platného ceníku oprav.
- Před uskutečněním placené opravy společnost Shopping net Praha s.r.o. bude kupujícího informovat o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení.
- Placenou opravu lze provést jen na základě výslovného souhlasu kupujícího učiněném po informaci dle předchozí věty.
5.Vyřízení reklamace
- Kupující - spotřebitel
- V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
- Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
- Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamaci včetně odstranění vady společnost Shopping net Praha s.r.o. vypořádá bez zbytečných odkladů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení se nesmí stát nepřiměřeně dlouhé či snad na dobu nenurčitou.
- Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty na odstranění vad se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel může uplatňovat stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
6.Kupující - podnikatel
- Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován prostřednictvím elektronické pošty.
- Je li kupující podnikatel a nakupuje na IČO, záruka na zboží je 12 měsíců a obchodní vztah mezi kupující a prodejcem se řídí ustanoveními obchodního zákoníka.
Společná ustanovení
- Společnost Shopping net Praha s.r.o. je povinna vydat kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Po vyřízení reklamace společnost Shopping net Praha s.r.o. je povinna upozornit kupujícího o ukončení reklamace a to buď telefonicky, SMS, nebo prostřednictvím elektronické pošty.
- Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruční doba zboží o dobu trvání reklamace.
- Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
- Kupující má právo na úhradu poštovného vynaloženého s uplatněním oprávněné reklamace.
- Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné.
- O proplacení nákladů je nutno požádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
- K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
- Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
- V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
- Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si společnost Shopping net Praha s.r.o. právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
- Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti.
Je-li kupujícím právnická osoba ?
- Pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
Dále kupující
- Kupující je povinen na své náklady provádět údržbu, prohlídky a čištění výrobku (pokud je to požadováno).
- Pro realizaci reklamace je kupující povinen doručit zařízení do sídla firmy - reklamačního oddělení, nebo v Praze našemu pracovníkovi. Prodávající nenese odpovědnost za případnou újmu na zdraví, nebo majetku, vzniklou z důvodu špatné obsluhy nebo nevhodné manipulace se zařízením.
- Prodávající neodpovídá za špatný a výkonu neúměrný chod výrobku, způsobený nesprávnou obsluhou nebo použitím na nevhodném zařízení.
- Pokud výrobek bude používán v rozporu s naším návodem, který máte u výrobku a také na našich stránkách veřejně přístupný. Návod naleznete na našich stránkách a je veřejně přístupný.
Poučení dle zákona
- Veškerá další ustanovení se řídí našimi obchodními podmínkami.
- Pokud máte jakékoliv dotazy k vysvětlení zákona, kontaktujte nás, naše právní oddělení je Vám k dispozici.
- Máte právo ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele, žádat o veškeré zákonné informace.
- Pokud tyto ustanovení odporují v některých bodech /např.změnou zákona/, platí nadřazené právní předpisy a ustanovení je neplatné. Tyto ustanovení platí pro Českou republiku.
Ustanovení pro mimosoudní řešení reklamace
Jak postupovat pokud Vám reklamace nebyla uznána a byla zamítnuta?
Vaši nespokojennost se zamítnutím reklamace lze řešit dále mimosoudní cestou.
- Mimosoudní řešení reklamace.
- Dle zákona vstupuje v platnost dne 1. 2. 2016 možnost mimosoudního řešení reklamačních sporů mezi prodávajícím a kupujícím.
- V případě, že nejste spokojeni s vyřízením reklamace, máte právo řešit reklamaci mimosoudně.
- Dozor nad mimosoudním řešením má nově na starosti Česká obchodní inspekce.
- Podrobné informace o zahajení a postupu mimosoudního řešení naleznete na těchto stránkách zde.
Autor : Shopping net Praha s.r.o